Bujie pentru masini la preturi accesibile - magazin online
- Bujie Audi
- Bujie Alfa Romeo
- Bujie BMW
- Bujie Mercedes-Benz
- Bujie VW
- Bujie Opel
- Bujie Citroen
- Bujie Renault
- Bujie Peugeot
- Bujie Fiat
- Bujie Ford
- Bujie Seat
- Bujie Skoda
- Bujie Toyota
- Bujie Volvo
- Bujie Chevrolet
- Bujie CHRYSLER
- Bujie Dacia
- Bujie Daewoo
- Bujie Daihatsu
- Bujie Honda
- Bujie Hyundai
- Bujie Infiniti
- Bujie Jaguar
- Bujie Jeep
- Bujie Kia
- Bujie Lancia
- Bujie Land Rover
- Bujie Lexus
- Bujie Mazda
- Bujie Mini
- Bujie Mitsubishi
- Bujie Nissan
- Bujie Porsche
- Bujie Rover
- Bujie Saab
- Bujie Smart
- Bujie Subaru
- Bujie Suzuki
- Bujie Aston Martin
- Bujie Autobianchi
- Bujie Bentley
- Bujie Bugatti
- Bujie Buick
- Bujie Cadillac
- Bujie Dodge
- Bujie Ferrari
- Bujie Great Wall
- Bujie Hummer
- Bujie ISUZU
- Bujie Lada
- Bujie Lamborghini
- Bujie Lincoln
- Bujie Lotus
- Bujie Maserati
- Bujie MG
- Bujie Moskvich
- Bujie Pontiac
- Bujie Rolls-Royce
- Bujie SsangYong
- Bujie Tesla
- Bujie Trabant
- Bujie UAZ
- Bujie Vauxhall
Bujie - Bosch, Beru, Denso, Ngk, Champion, EYQUEM
Când este timpul să îmi înlocuiesc bujie?
În funcție de tipurile de bujie și de producătorii de automobile care le folosesc, intervalele de înlocuire sunt specificate între 30k și 120k. Discutăm despre cum să știm când mufele dvs. au nevoie într-adevăr de înlocuire.
Bujie sunt un ingredient cheie al motoarelor pe benzină atunci când vine vorba de a servi un vas de putere solidă. Mai precis, conduc electricitatea derivată din sistemul de aprindere al motorului - folosindu-l pentru a crea un mic fulger pentru a aprinde amestecul aer/combustibil pulverizat în fiecare cilindru între cursa de compresie și cursa de putere.
Cu excepția motoarelor diesel care utilizează compresia pentru a aprinde amestecurile aer/combustibil, bujiile sunt, de asemenea, folosite la motoarele care funcționează cu combustibili alternativi, cum ar fi etanolul sau alte amestecuri.
Descriem tragerea unei bujii ca un fulger în miniatură, deoarece nu există într-adevăr o modalitate mai bună de a o asemăna. Și deoarece fulgerele, indiferent de dimensiune, sunt de natură distructivă, cele care apar în interiorul motorului dvs. afectează bujiile în timp.
În acest articol, căutăm să abordăm întrebarea frecventă: „Cât de des trebuie să-mi schimb bujiile?” O privire asupra zece dintre cele mai vândute vehicule din ultimii ani arată o serie de recomandări pentru intervalele de schimbare a bujiilor în funcție de tipul de bujii pe care inginerii au ales să le folosească. Aceasta include intervale de 30k, 60k, 100k și chiar 120k km.
În primul rând, totuși, este important să înțelegem cum funcționează bujiile - și cum se uzează.
Funcționarea de bază a bujie
Toate bujie sunt asamblate cu o carcasă exterioară care acoperă un miez central interior din metal. Acest miez este cunoscut sub numele de electrod central (sau doar „electrod”). O altă piesă metalică cunoscută sub numele de „electrodul de masă” iese din partea inferioară a zonei filetate, curbându-se în jurul și terminând direct sub electrodul central. Distanța dintre aceste două puncte este cunoscută sub denumirea de decalaj, iar electricitatea se deplasează între ele ori de câte ori se declanșează bujia.
Metalul folosit pentru a acoperi vârful electrodului de împământare este modul în care sunt cunoscute și definite diferite tipuri de bujii - cu exemple populare fiind „cuprul”, „nichel”, „platină”, „platină dublă”, „iridiu” și „ argint".
Electrodul central își obține puterea printr-o bobină de aprindere. Multe vehicule moderne au o bobină pe cilindru; modelul mai vechi, tradițional, se baza pe o singură bobină conectată la un distribuitor de aprindere, care apoi alimenta bujiile printr-un set de fire de bujie.
Cum se uzează bujie
Indiferent de metalul folosit pentru a acoperi vârful bujiilor, acesta va fi consumat treptat în timp pe măsură ce motorul este condus. Pe măsură ce acoperirea se uzează, distanța dintre electrodul central și electrodul de masă se lărgește - reducând potența scânteii.
Este important de înțeles că durata de viață proiectată pentru bujii se bazează pe premisa că motorul care le folosește este, de altfel, în stare de top și se bucură de condiții ideale de funcționare pe toată perioada. Realitatea este că arderea necorespunzătoare poate avea loc din cauza etanolului excesiv amestecat de benzinării, a amestecurilor incorecte aer/combustibil, a vremii rece, a combustibilului cu octan prea scăzut sau a altor probleme. Acestea afectează durata de viață a bujiilor. Călătoriile scurte în care temperaturile motorului rămân scăzute pot murdări bujiile din cauza acumulării de carbon pe vârf. Dacă uzura motorului începe să permită uleiului să intre în camera de ardere, bujiile se pot murdări de acest ulei neintenționat.
Dacă a trecut ceva timp de când ți-ai schimbat bujiile, probabil că acestea sunt mai uzate decât bănuiești. Chiar dacă nu ați atins întregul interval de kilometraj între schimbările recomandate de ștecher, acordați atenție modului în care funcționează vehiculul dumneavoastră. Căutați semnele de avertizare comune că bujiile sunt la sfârșitul duratei de viață. Bujiile uzate vor avea tendința de a crea ralanti grosier al motorului, rateuri de aprindere, porniri greu ale motorului, putere redusă și consum mai mare de combustibil. La majoritatea motoarelor moderne, o lumină de avertizare „verificare motor” se va aprinde chiar dacă sunt prezente rateuri de aprindere după trei sau patru porniri consecutive.
Dacă ați observat oricare dintre aceste condiții de funcționare, vă recomandăm să scoateți unul dintre prize pentru a fi examinat (consultați articolul nostru asociat despre efectuarea unei perfecționări care acoperă procesul de eliminare).
Dacă motorul dvs. este echipat cu fire de bujie mai degrabă decât cu bobine de aprindere individuale, observați starea în care se află în timp ce le scoateți pentru a accesa bujiile. Firele care au depășit apogeul se pot simți crocante în mâini sau se pot desprinde complet când trageți de ele. O altă modalitate de a vă testa firele este să vă examinați compartimentul motorului noaptea, cu motorul la ralanti. Orice strălucire vizibilă sau scânteie de la fire înseamnă că curentul iese din izolație.
Producătorii de automobile pot specifica sau nu un interval de înlocuire recomandat pentru firele bujiilor, dar un set bun va dura de obicei 100.000 km. Cu toate acestea, este posibil să nu se aplice în toate circumstanțele.
Unul dintre cele mai comune motive pentru defecțiunea convertizorului catalitic scump este combustibilul nears care iese prin evacuare. Deși există multe motive pentru care se întâmplă acest lucru, de multe ori bujiile uzate sunt la baza problemei. Având în vedere că costul unui convertor catalitic tipic este de peste 4700 de lei, păstrarea bujiilor proaspete vă poate economisi bani mari pe termen lung.
Alți factori care pot afecta durata de viață a bujie
Vârful bujiei ar trebui să fie relativ curat. Reziduurile de ulei de pe vârf înseamnă că ai o scurgere internă de ulei. Dacă găsiți ulei pe ștecher și motorul funcționează bine, investigați sursa uleiului. Dacă trebuie să întârziați orice reparație corectivă, fiți pregătit să schimbați puțin mai des dopurile murdare de ulei.
După cum am menționat mai devreme, conducerea autovehiculului dvs. în majoritatea călătoriilor scurte, în care temperaturile motorului rămân scăzute, poate deteriora bujiile din cauza acumulării de carbon pe vârf. Dacă aceasta este cea mai mare parte a condusului dumneavoastră, fiți pregătit să schimbați bujiile înainte de intervalele recomandate. Acumularea de carbon poate apărea și din cauza unui filtru de aer înfundat sau a injectoarelor de combustibil care sunt murdare din cauza benzinei de calitate scăzută. O bună practică utilă este să duceți ocazional mașina pe o cursă de autostradă cu viteză mai mare.
Un alt factor care merită luat în considerare este că înlocuirea bujiilor mai des este o asigurare ieftină împotriva unei probleme reale care se poate dezvolta atunci când acestea rămân așezate pe loc în chiulasă pentru o perioadă lungă de timp. Prin aceasta, înțelegem că dopurile pot reacționa chimic cu metalul din chiulasă, devenind prinse pe loc. Dacă se întâmplă acest lucru, dopurile sunt dificil (dacă nu imposibil) de îndepărtat fără a le rupe - necesită forță de muncă suplimentară și/sau costuri pentru a le scoate. Rețineți că chiulasele din aluminiu sunt mai predispuse la această problemă, dar orice motor poate fi afectat.
Momente oportune pentru a înlocui bujie
În timp ce reglajul tradițional a mers pe calea telefonului cu apel rotativ datorită electronicii avansate, este totuși o idee bună să verificați și să înlocuiți puținele elemente de service ale motorului la intervale regulate. Pe mașinile noastre din secolul 21, acest lucru este limitat la filtrul de aer, filtrul de combustibil și bujiile. O abordare este crearea unui program, bazat fie pe timp, fie pe kilometraj, și înlocuirea tuturor acestor articole de service în același timp.
Când vine vorba de bujii, elefantul din cameră are acces la bujii. La unele vehicule, în special la cele mai vechi, nu ar putea fi mai simplu: deschideți capota și există ștecherele, care necesită doar îndepărtarea firului de priză înainte de a putea pune o priză pe ele.
Pe multe vehicule moderne, deschiderea capotei dezvăluie... un capac mare de plastic, fără nicio indicație despre locul unde ar putea fi ștecherele. Dacă aveți noroc, capacul de plastic se desprinde imediat, iar dopurile pot fi accesate odată ce pachetul de bobine este îndepărtat. În alte cazuri, doar ajungerea la prize implică un timp considerabil în îndepărtarea scuturilor, capacelor, consolelor și așa mai departe.
Dacă motorul dvs. are încă dopurile originale și trebuie efectuat un serviciu aferent, cum ar fi pachete de bobine, injectoare de combustibil sau garnituri pentru capacul supapelor, acesta este un moment oportun pentru a aborda dopurile, deoarece o mare parte din dezasamblare este deja făcută.
Dacă aveți acces bun la mufe, una dintre cele mai bune modalități de a le verifica este să le inspectați fizic. Aceasta este recomandarea noastră, separată de orice interval de kilometraj declarat de la producătorul vehiculului. Dacă manualul de utilizare al vehiculului dumneavoastră recomandă înlocuirea la 30.000 sau 60.000 km, verificați starea dopurilor când atingeți aproximativ două treimi din acel kilometraj.
Dacă sunt recomandate intervale de service mai lungi de 100.000 de km sau mai mult, am spune că verificați la jumătatea drumului pentru a vedea cum arată lucrurile. Presupunând că vehiculul continuă să meargă bine, verificați din nou la punctul de trei sferturi. De fiecare dată când bujiile murdare pot fi văzute sau detectate în alt mod, continuați și înlocuiți-le imediat. Având în vedere prețul destul de accesibil al mufelor noi, ar putea fi un caz de asigurare ieftină pentru a arunca într-un set nou.
Și dacă este timpul să comandați dopuri noi, nu vă mulțumiți cu nimic mai puțin decât cele perfecte pentru vehiculul și stilul dvs. de condus. Sunați-ne - vom fi bucuroși să vă facem recomandări personalizate!
Produse
-
CHAMPION OE025/T10 Bujie
Bujie CHAMPION OE025/T10Produs: BujieProducator: CHAMPIONCod producator: OE025/T1028 Lei cu TVA
-
DENSO X27ESR-U Bujii
Bujii DENSO X27ESR-UProdus: BujiiProducator: DENSOCod producator: X27ESR-Upt. cod original (OE): 9806958719Tehnica de cuplaj: Thread M4Diametru [mm]: 12Deschidere cheie: 18Moment strangere [Nm]: 17Masa [g]: 40Bujie: Electrod la masă nichelBujie: 1-Electrod masaLungime filet [mm]: 1916 Lei cu TVA
-
TOPRAN 721 312 Bujii
Bujii TOPRAN 721 312Produs: BujiiProducator: TOPRANCod producator: 721 312pt. cod original (OE): 9649464080pt. cod original (OE): 2240 18H 515pt. cod original (OE): 18841 11051pt. cod original (OE): 5962 5MBujie: 3-Electrod masaArticol completare/Info suplimentar 2: Amestecarea diferitelor producatori este nepermisa!27 Lei cu TVA
-
DENSO U27ESR-N Bujie
Bujie DENSO U27ESR-NProdus: BujieProducator: DENSOCod producator: U27ESR-N30 Lei cu TVA
-
DENSO KJ16CR-L11 Bujii
Bujii DENSO KJ16CR-L11Produs: BujiiProducator: DENSOCod producator: KJ16CR-L11pt. cod original (OE): 101-905-601BTehnica de cuplaj: Solid SAEDiametru [mm]: 14Deschidere cheie: 16Moment strangere [Nm]: 22Masa [g]: 43Bujie: Electrod la masă nichelBujie: 1-Electrod masaLungime filet [mm]: 1919 Lei cu TVA
-
BOSCH 0 242 245 573 Bujii
Bujii BOSCH 0 242 245 573Produs: BujiiProducator: BOSCHCod producator: 0 242 245 573Distanta dintre electrozi [mm]: 0,7Dimensiune filet: M 14 x 1,25Deschidere cheie: 16Moment strangere [Nm]: 20Numărul conexiunilor cu mufă: 1Lungime filet [mm]: 17,5pozitia scanteii (mm): 450 Lei cu TVA
-
CHAMPION CET12P Bujie
Bujie CHAMPION CET12PProdus: BujieProducator: CHAMPIONCod producator: CET12P53 Lei cu TVA
-
BOSCH 0 242 135 510 Bujie
Bujie BOSCH 0 242 135 510Produs: BujieProducator: BOSCHCod producator: 0 242 135 51054 Lei cu TVA
-
CHAMPION CET11P Bujie
Bujie CHAMPION CET11PProdus: BujieProducator: CHAMPIONCod producator: CET11P45 Lei cu TVA
-
DENSO IU24 Bujie
Bujie DENSO IU24Produs: BujieProducator: DENSOCod producator: IU2470 Lei cu TVA
-
CHAMPION CCH9013 Bujie
Bujie CHAMPION CCH9013Produs: BujieProducator: CHAMPIONCod producator: CCH901357 Lei cu TVA
-
BERU Z340 Bujii
Bujii BERU Z340Produs: BujiiProducator: BERUCod producator: Z340Distanta dintre electrozi [mm]: 0,7Tehnica de cuplaj: SAEDimensiune filet: M14x1,25Deschidere cheie: 16 mmBujie: cu scaun etansare platBujie: 1-Electrod masaLungime filet [mm]: 19Numar informatii tehnice: 14 FR-6 DPU02SImpachetare conform listei:Moment strangere de [Nm]: 25Cuplu de strangere pana la [Nm]: 3075 Lei cu TVA
-
BOSCH 0 242 229 652 Bujii
Bujii BOSCH 0 242 229 652Produs: BujiiProducator: BOSCHCod producator: 0 242 229 652Distanta dintre electrozi [mm]: 1,3Dimensiune filet: M 14 x 1,25Deschidere cheie: 16Moment strangere [Nm]: 15Numărul conexiunilor cu mufă: 1Lungime filet [mm]: 17,5pozitia scanteii (mm): 436 Lei cu TVA
-
DENSO IWF24 Bujie
Bujie DENSO IWF24Produs: BujieProducator: DENSOCod producator: IWF2470 Lei cu TVA
-
BOSCH 0 242 135 554 Bujii
Bujii BOSCH 0 242 135 554Produs: BujiiProducator: BOSCHCod producator: 0 242 135 554Distanta dintre electrozi [mm]: 1,1Dimensiune filet: M 12 x 1,25Deschidere cheie: 16Moment strangere [Nm]: 23Numărul conexiunilor cu mufă: 1Lungime filet [mm]: 26,5pozitia scanteii (mm): 478 Lei cu TVA
-
DENSO U27ETR Bujie
Bujie DENSO U27ETRProdus: BujieProducator: DENSOCod producator: U27ETR36 Lei cu TVA
-
BERU UPT3 Bujii
Bujii BERU UPT3Produs: BujiiProducator: BERUCod producator: UPT3Distanta dintre electrozi [mm]: 0,9Tehnica de cuplaj: SAEDimensiune filet: M14x1,25Deschidere cheie: 16 mmCalitate/Clasa: Poly-V TitBujie: cu scaun etansare platBujie: 1-Electrod masaLungime filet [mm]: 19Moment strangere de [Nm]: 25Cuplu de strangere pana la [Nm]: 30Rezistenta de la [kOhm]: 1Rezistenta pana la [kOhm]: 231 Lei cu TVA
-
BERU UPT2 Bujii
Bujii BERU UPT2Produs: BujiiProducator: BERUCod producator: UPT2Distanta dintre electrozi [mm]: 0,9Tehnica de cuplaj: SAEDimensiune filet: M14x1,25Deschidere cheie: 16 mmCalitate/Clasa: Poly-V TitBujie: cu scaun etansare platBujie: 1-Electrod masaLungime filet [mm]: 19Moment strangere de [Nm]: 25Cuplu de strangere pana la [Nm]: 30Rezistenta de la [kOhm]: 3Rezistenta pana la [kOhm]: 1027 Lei cu TVA
-
BOSCH 0 242 229 630 Bujie
Bujie BOSCH 0 242 229 630Produs: BujieProducator: BOSCHCod producator: 0 242 229 63018 Lei cu TVA
-
CHAMPION OE032/T10 Bujie
Bujie CHAMPION OE032/T10Produs: BujieProducator: CHAMPIONCod producator: OE032/T1033 Lei cu TVA
-
DENSO T16VR-U10 Bujie
Bujie DENSO T16VR-U10Produs: BujieProducator: DENSOCod producator: T16VR-U1019 Lei cu TVA
-
BOSCH 0 242 232 501 Bujie
Bujie BOSCH 0 242 232 501Produs: BujieProducator: BOSCHCod producator: 0 242 232 50128 Lei cu TVA
-
NGK 4912 Bujii
Bujii NGK 4912Produs: BujiiProducator: NGKCod producator: 4912Dimensiune filet: M12 x 1,25Deschidere cheie: 14 mmBujie: Electroda mijlocie-IridiumBujie: cu scaun etansare platBujie: Conexiune-SAE fixaBujie: 1-Electrod masaBujie: deparazitare interferenta 5 kOhmLungime filet [mm]: 26,5pozitia scanteii (mm): 4,049 Lei cu TVA
-
NGK 2789 Bujii
Bujii NGK 2789Produs: BujiiProducator: NGKCod producator: 2789Dimensiune filet: M14 x 1,25Deschidere cheie: 16 mmBujie: cu scaun etansare platBujie: deparazitare interferenta 1kOhmBujie: Conexiune-SAE fixaBujie: 3-Electrod masaBujie: Electrod mijlociu-NichelLungime filet [mm]: 19,0pozitia scanteii (mm): 5,230 Lei cu TVA
-
FEBI BILSTEIN 13403 Bujie
Bujie FEBI BILSTEIN 13403Produs: BujieProducator: FEBI BILSTEINCod producator: 1340320 Lei cu TVA
-
BOSCH 0 242 232 502 Bujie
Bujie BOSCH 0 242 232 502Produs: BujieProducator: BOSCHCod producator: 0 242 232 50228 Lei cu TVA
-
BOSCH 0 242 240 715 Bujie
Bujie BOSCH 0 242 240 715Produs: BujieProducator: BOSCHCod producator: 0 242 240 71568 Lei cu TVA
-
DENSO K20TT Bujii
Bujii DENSO K20TTProdus: BujiiProducator: DENSOCod producator: K20TTpt. cod original (OE): 1WT318110Tehnica de cuplaj: Solid SAEDiametru [mm]: 14Deschidere cheie: 16Moment strangere [Nm]: 22Masa [g]: 43Bujie: Electrod la masă nichelBujie: 1-Electrod masaLungime filet [mm]: 1919 Lei cu TVA
Informatii
✅ Bujie: | pentru toate masini |
✅ Bujie marci: | BOSCH, HELLA, NGK, VALEO, CHAMPION, DENSO, MAGNETI MARELLI, FEBI BILSTEIN, VEMO, EYQUEM |
✅ Bujie dupa VIN: | verificare pe sasiu pentru compatibilitate cu masina dvs. |
✅ Comanda bujie: | 021 555 2141 sau online |
✅ Livrare: | de la 1-3 zile lucratoare pentru intreaga tara* |
✅ FAN Courier: | optiune de verificare, plata la livrare, plata cu card |
✅ Piese auto: | AutoPower |
Recenzii
FAQ: Întrebări frecvente
Există o opțiune de vizualizare atunci când comandați bujie?
Toate comenzile de bujie sunt expediate cu opțiunea de vizualizare activată.
- Toate piesele sunt noi în ambalajul lor original.
- Pentru tara, comenzile se livreaza prin FAN Courier.
- Pretul de livrare este de 30 lei, limitat la 15 kg. greutatea totală pentru întreaga comandă.
- Daca greutatea totala a comenzii depaseste 15 kg. veți fi anunțat cu privire la taxa suplimentară de transport.
- O comanda de bujie se plateste la livrare la curier sau online prin card de credit sau debit.
Cum returnez sau schimb bujie?
Orice comanda de bujie poate fi returnata sau schimbata in 14 zile.
- În acest scop, comanda de bujie nu trebuie folosită sau montată.
- În aspect comercial păstrat cu ambalajul, cutia sau plicul în care a fost primit.
- In cazul in care aceste conditii nu sunt indeplinite, AutoPowerPiese.ro isi rezerva dreptul de a nu accepta returnarea comenzii de bujie.
- Marfa pentru care clientul a fost anunțat în prealabil prin telefon, E-Mail sau SMS/WhatsApp, că este o comandă personalizată și necesită plată anticipată prin card de credit/debit nu poate fi returnată sau schimbată.
- La returnarea comenzii, clientul are dreptul de a solicita rambursarea sau înlocuirea produsului.
- Comanda este trimisă înapoi de către client către compania SM Group International Ltd. cu adresa: strada Todorini Kukli nr. 4, Sofia, Bulgaria.
Cum și când voi primi comanda de bujie?
Comenzi pentru bujie plasate pana la ora 14:00. sunt expediate în ziua sau a doua zi
- Livrare la sediul din Bucuresti a FAN Courier: 1 zi lucratoare.
- Livrare la un birou din alt oras al FAN Courier: 2 zile lucratoare.
- Livrare la adresa clientului: intre 2 si 5 zile lucratoare.
- Comenzile de bujie plasate in weekend sunt expediate in prima zi lucratoare sau o zi mai tarziu.
- În cazul unei modificări a timpului de livrare, veți fi anunțat de către operatorul nostru prin telefon, e-mail sau SMS/WhatsApp.
-
Selectie imensa Peste 800 000 piese auto
-
Livrare expres Ramburs la curier cu verificare
-
14 zile Returnare sau schimbare