Filtru ulei pentru masini la preturi accesibile - magazin online


- Filtru ulei Audi
- Filtru ulei Alfa Romeo
- Filtru ulei BMW
- Filtru ulei Mercedes-Benz
- Filtru ulei VW
- Filtru ulei Opel
- Filtru ulei Citroen
- Filtru ulei Renault
- Filtru ulei Peugeot
- Filtru ulei Fiat
- Filtru ulei Ford
- Filtru ulei Seat
- Filtru ulei Skoda
- Filtru ulei Toyota
- Filtru ulei Volvo
- Filtru ulei Chevrolet
- Filtru ulei CHRYSLER
- Filtru ulei Dacia
- Filtru ulei Daewoo
- Filtru ulei Daihatsu
- Filtru ulei Dodge
- Filtru ulei Honda
- Filtru ulei Hyundai
- Filtru ulei Infiniti
- Filtru ulei Jaguar
- Filtru ulei Jeep
- Filtru ulei Kia
- Filtru ulei Lancia
- Filtru ulei Land Rover
- Filtru ulei Lexus
- Filtru ulei Mazda
- Filtru ulei Mini
- Filtru ulei Mitsubishi
- Filtru ulei Nissan
- Filtru ulei Porsche
- Filtru ulei Rover
- Filtru ulei Saab
- Filtru ulei Smart
- Filtru ulei SsangYong
- Filtru ulei Subaru
- Filtru ulei Suzuki
- Filtru ulei Tesla
- Filtru ulei Aston Martin
- Filtru ulei Autobianchi
- Filtru ulei Bentley
- Filtru ulei Bugatti
- Filtru ulei Buick
- Filtru ulei Cadillac
- Filtru ulei Ferrari
- Filtru ulei Great Wall
- Filtru ulei Hummer
- Filtru ulei ISUZU
- Filtru ulei Lada
- Filtru ulei Lamborghini
- Filtru ulei Lincoln
- Filtru ulei Lotus
- Filtru ulei Maserati
- Filtru ulei MG
- Filtru ulei Moskvich
- Filtru ulei Pontiac
- Filtru ulei Rolls-Royce
- Filtru ulei Trabant
- Filtru ulei UAZ
- Filtru ulei Vauxhall
Filtru ulei - Bosch, Mahle, Filtron, Valeo, Clean filters, MANN-Filter
Cum funcționează un filtru de ulei? Cât de des trebuie înlocuit filtrul de ulei? Cum se schimbă un filtru de ulei?
Este greu de imaginat motoare cu ardere moderne fără filtru ulei. Sistemul de lubrifiere este baza funcționării motorului, oferind condiții de funcționare adecvate. În ciuda faptului că uleiul de motor funcționează într-un circuit închis, purificarea acestuia este o necesitate. Specialiștii explică construcția unui filtru de ulei și specificul funcționării acestuia.

Constructia unui filtru de ulei
Deși în unele mărci de mașini se înlocuiește doar un cartuș de filtru de ulei, majoritatea filtrelor au o construcție similară. Este o cutie mică de metal, cu o etanșare, transformată pe o țeavă cu filet. În interiorul cutiei, putem găsi o hârtie de filtru ondulată sau o fibră de filtru. Este înfășurat peste un miez metalic, ceea ce face filtrul mai stabil și previne ruperea accidentală a materialului de filtrare. Pentru a fi siguri că filtrul își joacă rolul în mod corespunzător, merită să ajungeți doar la produse dovedite de cea mai bună calitate.
Un element important al unui filtru ulei este supapa de retur. Împiedică uleiul să picure înapoi în baia de ulei și asigură un conținut constant și adecvat de ulei în filtru. Datorită unei astfel de soluții, conducta de ulei este imediat umplută cu lubrifiant. Acest lucru permite evitarea așa-numitei porniri uscate, care în condiții nefavorabile ar putea duce la ruperea peliculei de ulei din motor. Merită să ne amintim că elementele metalice ale unui motor nu se frecă între ele, ci alunecă pe o peliculă subțire de ulei de motor atunci când motorul funcționează. Dacă se îndepărtează pelicula, rezultatul este o creștere violentă a temperaturii elementelor motorului și blocarea acestuia.
Supapă de siguranță într-un filtru de ulei
O parte importantă a unui filtru de ulei este o supapă de siguranță, numită și supapă de suprapresiune. Se activează atunci când presiunea uleiului de motor crește mult și permite uleiului nefiltrat să curgă în conducta de ulei. De ce este atât de important? Dacă nu a fost supapa de siguranță, atunci când filtrul este înfundat, ar putea exista o creștere bruscă a presiunii uleiului de motor în motor și deteriorarea altor elemente ale motorului, de exemplu: ventilatorul motorului sau pompa de ulei. În plus, motorul ar pierde total lubrifierea, ceea ce ar duce la blocarea pistoanelor, culbutoarelor și a lagărelor.
Supapa este utilă și iarna când șoferul folosește un ulei de motor necorespunzător, cu vâscozitate prea mare. Uleiul de motor înghețat și gros curge lent prin cartușul de filtrare și generează o presiune extrem de ridicată. În unele cazuri, rezultatul poate fi deteriorarea filtrului și mici bucăți de material de filtrare care ajung la sistemul de lubrifiere a motorului. Lăsarea uleiului nefiltrat generează un risc mult mai mic, deși nu este recomandat. Din acest motiv, merită să acordați o mare atenție alegerii unui ulei de motor adecvat pentru perioada de iarnă și să le evitați pe cele mai ieftine, pe bază de ulei mineral. Este deosebit de important dacă mașina este utilizată în principal pe distanțe scurte, ceea ce face imposibil ca uleiul de motor să se încălzească la un nivel adecvat. Și trebuie să ne amintim că uleiul de motor se încălzește mult mai mult decât lichidul de răcire.
Cum funcționează un filtru de ulei?
Prima etapă de filtrare începe atunci când uleiul este preluat din baia de ulei de așa-numita sită de ulei. O sită situată în sită oprește cele mai mari fracțiuni de impurități, de exemplu, particule mari de metal sau depozite de cărbune. După ce uleiul este preluat de pompa de ulei, acesta este presat în filtrul de ulei. Uleiul ajunge în cutia cu găuri mici, situată lângă fir. Intră pe materialul de filtrare. Dispunerea specială a materialului filtrant în interiorul filtrului ajută la creșterea suprafeței materialului filtrant.
Curăţat de particule mici, cu dimensiuni mai mari de aprox. 20 de micrometri (µm), uleiul ajunge la miezul rigid al filtrului de ulei, iar apoi, printr-o supapă de retur cu un singur sens, curge în conducta de ulei a motorului. Datorită numeroaselor canale de ulei, ajunge la părțile mobile ale motorului, oferind o lubrifiere adecvată. Apoi, curge în jos în baia de ulei, unde este din nou dus de sita de ulei la pompa de ulei. Tot timpul supapa de siguranță este închisă și este deschisă numai când presiunea uleiului crește. Apoi, uleiul curge între învelișul metalic și materialul de filtrare, iar apoi cu o supapă de presiune, situată în partea de jos a filtrului, este presat în miez.
Cât de des trebuie înlocuit filtrul de ulei?
Sarcina principală a uleiului de motor este reducerea frecării între elementele în mișcare ale unui motor. Deși este cunoscut în principal datorită caracteristicilor sale de lubrifiere, are multe alte funcții. Uleiul de motor joacă, de asemenea, rolul de lichid de răcire pentru un motor, luând căldura de pe piesele metalice. Din acest motiv, este foarte important să păstrați un nivel ridicat de ulei de motor într-un motor, astfel încât capacitatea termică a lubrifiantului să rămână la un nivel ridicat, neschimbat.
Rolul la fel de important al uleiului de motor este curățarea și protejarea motorului. Uleiul de motor proaspăt conține aditivi de curățare, care îndepărtează depunerile, murdăria și cărbunele din motor atunci când funcționează. Apoi, toate aceste impurități sunt transportate în baia de ulei a motorului. Sarcina unui filtru de ulei este de a curăța uleiul de toată murdăria, pentru a oferi posibilitatea unei funcționări adecvate în continuare. Cu cât filtrul este mai bun, cu atât influențează mai eficient funcționarea motorului. De aceea merită să alegeți produse de calitate superioară, care să respecte cele mai stricte norme de calitate, impuse de producătorii de vehicule. Chiar și uleiul de bună calitate poate deveni rapid închis la culoare. Acesta este un semn că uleiul funcționează corect și dizolvă murdăria din motor, nu că este epuizat.
Acesta trebuie făcut la fiecare schimbare de ulei, adică la fiecare 10 până la 15 mii de kilometri. Unii producători recomandă intervale de schimbare a uleiului care sunt de aproximativ 30 de mii de kilometri și utilizarea uleiurilor de motor cu durată lungă de viață, dar, în multe cazuri, poate provoca o uzură mult mai rapidă a motorului. Un vehicul, care lucrează în condiții dificile, de exemplu, într-o zonă muntoasă, trage o remorcă sau este folosit doar pe distanțe scurte, folosește uleiul de motor mult mai repede.
În plus, în motoarele cu scurgeri, umezeala sau benzina pot ajunge la ulei, provocând îmbătrânire mai rapidă. Chiar și uleiul de motor ușor și aparent proaspăt își poate pierde proprietățile anticorozive și aditivii. Vaporii chimici și gazele de eșapament sunt, de asemenea, nocive pentru motor și nu pot fi îndepărtate de filtrul de ulei.
Cum se schimbă un filtru de ulei?
Deși uneori puteți găsi instrucțiuni despre cum să curățați un filtru de ulei, din punct de vedere economic este absolut nejustificat. Filtrele de ulei noi costa de obicei intre 13-50 RON. Așadar, în favoarea vehiculelor dumneavoastră, merită să investiți o sumă atât de mică, ținând cont de faptul că, chiar dacă curățați un filtru cât mai perfect posibil, acesta nu va funcționa la fel de eficient ca un produs nou. Privind cât de important joacă un filtru de ulei, nu merită să economisiți pe el. Și nu ne referim doar la înlocuirea filtrului, ci și la alegerea unui produs de calitate. Merită să folosiți soluții testate de la cei mai buni producători.
Fiecare schimbare de ulei ar trebui să meargă împreună cu schimbarea filtrului de ulei. Deoarece acesta este un element cheie pentru funcționarea unui motor, merită să delegați schimbarea filtrului unui mecanic profesionist dintr-un garaj auto, care are cunoștințele și instrumentele adecvate și cu siguranță va efectua schimbarea în conformitate cu procedurile mecanice adecvate. Desigur, având instrumente adecvate și cunoștințe mecanice de bază, cineva poate decide să efectueze singur schimbarea. Cum se procedează în acest caz?
Găsirea filtrului nu este dificilă în majoritatea mașinilor. Este o cutie de dimensiuni mici, situată de obicei în partea inferioară a motorului, aproape de baia de ulei. Dar, deși găsirea unui filtru poate să nu fie dificilă, deșurubarea acestuia poate cauza unele probleme. Pentru a deșuruba filtrul, nu trebuie să se ocupe doar de un filet gripat al filtrului, ci și de etanșarea care previne scurgerile de ulei. De obicei, nu este posibil să deșurubați filtrul cu mâna, de aceea merită să cumpărați o cheie specială pentru deșurubarea filtrului. Este o pârghie mică cu o curea de cauciuc sau un lanț, care se pune în jurul filtrului. Deși procedura în sine nu necesită abilități speciale pentru a fi efectuată eficient, este nevoie de instrumente speciale și, de aceea, vă recomandăm să delegați sarcina unui service mecanic.
În vehiculele cu cartuș de filtru, accesul la filtrul de ulei se face din partea laterală a compartimentului motor. Cartușul este amplasat într-o carcasă etanșă, care nu poate fi înlocuită, protejată cu o piuliță. Trebuie să scoateți piulița și să scoateți vechiul cartuș de filtru. La înlocuirea filtrului, este necesar să se schimbe și toate garniturile de cauciuc - ale unei piulițe și ale unei supape. După asamblarea noilor garnituri și a cartușelor filtrante noi, se poate pune întregul pe motor.
La schimbarea unui filtru de ulei acasă, există și o problemă cu ce să faci cu filtrul vechi și cu uleiul de motor, care nu pot fi aruncate cu deșeurile comune. Trebuie să fie livrat la un punct de colectare selectivă a deșeurilor sau la o companie specială, care se ocupă de eliminarea deșeurilor periculoase. Pentru un șofer, poate fi o problemă suplimentară, care nu va apărea niciodată dacă un garaj efectuează schimbarea uleiului. În acest caz, este un garaj care este responsabil pentru gestionarea corectă a deșeurilor.
Produse
Informatii
✅ Filtru ulei: | pentru toate masini |
✅ Filtru ulei marci: | BOSCH, MANN-FILTER, ELRING, VALEO, KNECHT, PURFLUX, CHAMPION, HERTH+BUSS JAKOPARTS, QUINTON HAZELL, HENGST FILTER |
✅ Filtru ulei dupa VIN: | verificare pe sasiu pentru compatibilitate cu masina dvs. |
✅ Comanda filtru ulei: | 021 555 2141 sau online |
✅ Livrare: | de la 1-3 zile lucratoare pentru intreaga tara* |
✅ FAN Courier: | optiune de verificare, plata la livrare, plata cu card |
✅ Piese auto: | AutoPower |
Recenzii
FAQ: Întrebări frecvente
Există o opțiune de vizualizare atunci când comandați filtru ulei?
Toate comenzile de filtru ulei sunt expediate cu opțiunea de vizualizare activată.
- Toate piesele sunt noi în ambalajul lor original.
- Pentru tara, comenzile se livreaza prin FAN Courier.
- Pretul de livrare este de 30 lei, limitat la 15 kg. greutatea totală pentru întreaga comandă.
- Daca greutatea totala a comenzii depaseste 15 kg. veți fi anunțat cu privire la taxa suplimentară de transport.
- O comanda de filtru ulei se plateste la livrare la curier sau online prin card de credit sau debit.
Cum returnez sau schimb filtru ulei?
Orice comanda de filtru ulei poate fi returnata sau schimbata in 14 zile.
- În acest scop, comanda de filtru ulei nu trebuie folosită sau montată.
- În aspect comercial păstrat cu ambalajul, cutia sau plicul în care a fost primit.
- In cazul in care aceste conditii nu sunt indeplinite, AutoPowerPiese.ro isi rezerva dreptul de a nu accepta returnarea comenzii de filtru ulei.
- Marfa pentru care clientul a fost anunțat în prealabil prin telefon, E-Mail sau SMS/WhatsApp, că este o comandă personalizată și necesită plată anticipată prin card de credit/debit nu poate fi returnată sau schimbată.
- La returnarea comenzii, clientul are dreptul de a solicita rambursarea sau înlocuirea produsului.
- Comanda este trimisă înapoi de către client către compania SM Group International Ltd. cu adresa: strada Todorini Kukli nr. 4, Sofia, Bulgaria.
Cum și când voi primi comanda de filtru ulei?
Comenzi pentru filtru ulei plasate pana la ora 14:00. sunt expediate în ziua sau a doua zi
- Livrare la sediul din Bucuresti a FAN Courier: 1 zi lucratoare.
- Livrare la un birou din alt oras al FAN Courier: 2 zile lucratoare.
- Livrare la adresa clientului: intre 2 si 5 zile lucratoare.
- Comenzile de filtru ulei plasate in weekend sunt expediate in prima zi lucratoare sau o zi mai tarziu.
- În cazul unei modificări a timpului de livrare, veți fi anunțat de către operatorul nostru prin telefon, e-mail sau SMS/WhatsApp.
-
Selectie imensa Peste 800 000 piese auto
-
Livrare expres Ramburs la curier cu verificare
-
14 zile Returnare sau schimbare
TOP producatori









































